Koordynator do spraw dostępności
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art.59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Domu Pomocy Społecznej w Żyrardowie, ul. Sosabowskiego 23 wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności.
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Dom,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Domu Pomocy Społecznej w Żyrardowie, ul. Sosabowskiego 23 w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Koordynator ds. dostępności w Domu Pomocy Społecznej w Żyrardowie, ul. Sosabowskiego 23
Jolanta Osuchowska
tel. 46 855 37 85 / 603 872 233
email: ksiegowosc@dpssosabowski.pl
Deklaracja dostępności cyfrowej dla strony podmiotowej BIP
Wstęp deklaracji
Dom Pomocy Społecznej im. Księdza Jerzego Popiełuszki w Żyrardowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawyz dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://dpssosabowski.pl
Dane teleadresowe jednostki:
Dom Pomocy Społecznej
Ul. Gen. Sosabowskiego 23
96-300 Żyrardów
tel. fax. 46 855 37 85,
e-mail : biuro@dpssosabowski.pl
Data publikacji strony internetowej: 17.05.2019r
Data ostatniej istotnej aktualizacji: brak
Strona podmiotowa BIP jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
Strony podmiotowe w ramach Regionalnego Systemu BIP posiadają następujące ułatwienia:
– zmiana kontrastu na jednolity czarny
– powiększenie treści publikowanych na stronie
– czytanie tekstu (do 100 znaków jednocześnie)
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności:
Jolanta Osuchowska
e-mail: ksiegowosc@dpssosabowski.pl
Telefon: 0-46 855 37 85
Procedura wnioskowo-skargowa
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Budynek Domu Pomocy Społecznej w Żyrardowie przy ul. Sosabowskiego 23.
Bezpośrednio przed główną bramą wjazdową do DPS nie ma wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku dwupiętrowego, prowadzi jedno wejście główne ze schodami, z dostępem do platformy pionowej.
Dla osób na wózkach przystosowane są wszystkie kondygnacje budynku. W budynku znajduje się winda na wszystkie poziomy budynku z podświetlanymi przyciskami oznaczonymi w alfabecie Braille`a.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze, na lewo od recepcji oraz na każdej kondygnacji.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W DPS nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na wewnętrznym terenie DPS-u istnieje możliwość zaparkowania samochodu.
Deklarację sporządzono dnia 2021-01-07
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2021
Dom Pomocy Społecznej im. Ks. Jerzego Popiełuszki w Żyrardowie
Na podstawie art. 14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
l.p. | Zakres działalności | Realizujący zadania wynikające z art. 6 i art. 7 ustawy | Sposób realizacji | termin |
1. | Powołanie koordynatora ds. dostępności | Dyrektor DPS | Zarządzenie | wrzesień 2020 |
2. | Analiza stanu siedziby DPS pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami | Administratorzy stron: BIP i internetowej. | Podanie do publicznej wiadomości (BIP, strona internetowa DPS) danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności. Sporządzenie deklaracji dostępności i publikacja na stronie podmiotowej BIP. | wrzesień 2020 |
3. | Analiza stanu siedziby DPS pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami | Koordynator | Opracowanie planu działania, zatwierdzenie opracowanego planu przez Dyrektora DPS | Październik 2020 |
4. | Wspieranie działań mających na celu zwiększenie dostępności w DPS dla osób ze szczególnymi potrzebami, szczególnie w zakresie: – dostępności architektonicznej – cyfrowej – informacyjno-komunikacyjnej | Koordynator | Okresowy przegląd stanu dostosowania obiektu do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami | Realizacja w całym okresie działania koordynatora |
5. | Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w DPS | Koordynator / Inne osoby zgodnie z potrzebami | Podanie do publicznej wiadomości na stronie internetowej DPS oraz na stronie BIP informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego -zapewnienia osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby -prowadzenie polityki informacyjnej | Grudzień 2020 |
6. | Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów i rodzin dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas przebywania na terenie DPS-u. | Koordynator | Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie i rodzina mogą zgłaszać propozycje wprowadzenia zmian w zakresie dostępności w celu udoskonalenia kontaktu osób ze szczególnymi potrzebami. | Na bieżąco przez cały okres |
7. | Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami | Koordynator | Przekazanie Raportu Wojewodzie; Opublikowanie Raportu na BIP i na stronie internetowej DPS-u. | Do 31.03.2021 (zgodne z art. 11 ustawy) |
Opracował: Koordynator ds. dostępności, Jolanta Osuchowska
Zatwierdził: Dyrektor, mgr Ewa Bombała